Luin Living on tarina ystävyydestä ja yhdessäolosta. Yrityksen ja tuotteiden suunnittelun takana olemme me kaksi suomalaista naista ja ystävää. Meidän yhteinen tarinamme on saanut alkunsa markkinointiaiheisista yliopisto-opinnoista vuonna 1999. Sen jälkeen olemme yhdessä jakaneet elämän ilot ja surut. Yrittäjyys oli keskusteluissamme ja haaveissa mukana ystävyyden alkutaipaleelta saakka. Monenlaisia ideoita syntyi matkan varrella ennen kuin vastaan tuli idea, joka muutti tulevaisuutemme suunnan.

Kesällä 2013 sähköpostiin saapui tarjous hiuspyyhkeestä. Ajatus päässä pysyvästä pyyhkeestä tuntui näppärältä. Mietimme miksei hiuspyyhe löydy jo useamman naisen kylpyhuoneesta? Rakastuimme ideaan hiuspyyhkeestä, joka olisi kaunis, hemmottelevan pehmeä ja kirjaimellisesti veisi tippuvan veden hiuksistamme. Unelmia alettiin muuttamaan todeksi ja oman brändin rakentaminen alkoi.

Lähdimme heti alusta asti hakemaan kasvua myös ulkomailta ja olemme vieneet tuotteitamme noin 25 maahan. Uskomme pysyviin, kestäviin tuotemallistoihin, emme sesongeittain vaihtuviin tuotteisiin. Kaiken toiminnan keskiössä on auttaa ihmisiä rentoutumaan hetki arjessa.

Yrityksemme täytti viisi vuotta 1.5.2020. Juhlistamme juhlavuotta hyvänmielen hiuspyyhe – kampanjalla. Lahjoitamme jokaisesta Suomessa myydystä hiuspyyhkeestä euron lyhentymättömänä Mannerheimin Lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelimelle.

Logistiikkamme ulkoistukseen löytyy monta hyvää syytä. Jo saapuvan tavaran vastaanotto vaatisi meiltä kohtuuttoman isot toimitilat kunnon lastauslaitureineen ja trukkeineen, mihin emme ole ainakaan tässä vaiheessa nähneet syytä lähteä itse investoimaan. Varastotilojen skaalautuvuus on toinen tärkeä syy. Ennen joulusesonkia varastomme on huomattavasti keskimääräistä suurempi. Tilan tarve vaihtelee melkoisesti. Samoin lähtevien pakettien osalta tilanteet vaihtelevat päivittäin todella paljon. Jonakin päivänä täytyy saada matkaan lavoittain tuotteita, kun hiljaisimpina aikoina saattaa olla pari kuluttajalähetystä päivässä.

Logistiikan ulkoistamisen myötä olemme saaneet keskittyä siihen minkä osaamme parhaiten ja mikä meidän brändin viime kädessä luo eli asiakkaat, tuotekehitys, markkinointi ja myynti.

Noora Mustajärvi ja Mari Luodes, perustajakaksikko

www.luinliving.com

Luin_asiakastarinan loppuun