Logipaketti – varaston ja logistiikan ulkoistaminen verkkokaupoille
Logipaketti on palvelu, joka sisältää tuotteiden varastoinnin, pakkaamisen, lähetysten toimittamisen ja palautusten käsittelyn. Logipakettipalvelun hinnoittelu perustuu varastolle saapuvien, siellä säilytettävien ja tilaajille toimitettujen tuotteiden ja pakettien kappalemäärään.
Kokemuksia Postituspoikien palveluista voit lukea täältä.
Logipaketin sisältö
Nettityöpöytä
Logipaketin Työpöytä netissä on helppokäyttöinen liittymä varastoomme. Työpöydällä ohjataan varaston toimintoja ja seurataan tilausten toimituksia sekä asiakaspalautuksia. Muodostamme yhteyden asiakkaamme verkkokaupasta tai tilausjärjestelmästä työpöytäämme. Yhteyden avulla tilauksiin liittyvä tieto kulkee järjestelmien välillä nopeasti. Työpöytä toimii tarvittaessa myös tilausjärjestelmänä ilman liittymää toiseen järjestelmään. Esimerkiksi asiakkaamme Metsä Tissuen myynti- ja markkinointihenkilöt tilaavat varastossamme olevia materiaalejaan työpöytämme tilaustoiminnon avulla.
Varaston ja toimittamisen työvaiheet
- Vastaanotto
Vastaanotto tapahtuu Työpöydässä tehdyn ostotilauksen perusteella. Tarkastamme saapuneen erän, ja siirrämme tuotteet hyllyihin. Saldot päivittyvät Työpöytään.
- Varastointi
Tuotteet varastoidaan keräilyreitin varrella oleville hyllyille.
- Keräily ja pakkaaminen
Työpöytä välittää varastolle tiedon keräiltävistä tuotteista. Tuotteet keräillään ja pakataan tilausten mukaisesti, jonka jälkeen ne ovat valmiita toimitukseen. Palvelu sisältää lähetyslistat ja vakioidut lähetyspussit ja -laatikot.
- Lähetysten toimittaminen tilaajille
Toimitus tapahtuu tilauksessa valitun toimitustavan ja ajankohdan mukaisesti joko tilaajalle kotiin, toimipaikkaan tai tilaajan valitsemaan noutopisteeseen. Palvelumme sisältää lähetystunnuksen välittämisen SMS-viestillä vastaanottajalle ja paketin toimittamisen perille. Työpöydälle välittyy tieto lähetystunnuksesta ja vastaanottokuittauksesta.
- Palautusten käsittely
Rekisteröimme palautukset heti niiden saavuttua. Tarkastamme tuotteet, ja otamme myyntikuntoiset tuotteet uudelleen myyntiin. Työpöytä välittää palautuksiin liittyvän tiedon asiakkaamme järjestelmään.
- Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme tavoittaa puhelimitse, sähköpostilla ja Työpöydän palvelupyynnöillä arkisin klo 8-16 välillä.